segunda-feira, 23 de janeiro de 2012

MANUEL ANTÓNIO ARAÚJO


Brunhosinho: 1912
Figueirinha: 1989

Mirandês:
 O gaiteiro da Figueirinha 
Manuel António Araújo.
Arquivo Sons da Terra.
Manuel António Araújo naciu a 17 de Márcio de 1912 ne l Brunhosinho ne l cunceilho de Mogadouro, tenendo casado an Figueirinha, adonde se dedicou a las tarefas agrícolas i ganadeiras, cumo la maior parte de las gientes de la region. Nun se sabe acerca de l strumiento por si outelizado, presume-se tratar dun modelo galego, i l sou stilo musical, garanten-mos ls mais bielhos, ser cheno d'ornamentaçones i mui alegre. Por muitos cunsidrado mesmo cumo sendo un de ls melhores tocadores de gaita de foles de la region.

Manuel António Araújo gaiteiro de la Figueirinha, figura cimeira de la música tradecional de la ária de l Praino Mirandés, inda bien persente na mimória de ls mais bielhos, amplamente referido nas mais dibersas circunstáncias i çtintas aldés de l cunceilho de Mogadouro i de l cunceilho de Miranda de l Douro.

De fato, abundan las refréncias l'este gaiteiro, qu'un die cumpareciu nas célebres scapadas de Sendin, spriéncia qu'aliás nun boltou a repetir-se pulas diabruras i tropelias de las luitas habidas antre solteiros i casados. L gaiteiro nestas tradiçones treminaba cun un mergulho ne l tanque de l Bergel ó na Fuonte de l Lugar.

L'eilustre mestre gaiteiro de Ruolos José Marie Fernandes relata que fura sou pai quien ansinou ls percípios de l'arte gaiteira la Manuel Araújo. Júlio de l Nacimiento Rodrigues gaiteiro de Sampaio, recorda-se inda de l tener bisto i scuitado an dibersas ocasiones festibas, garantindo tratar-se dun home mui dibertido i que tocaba mui bien.

Faleciu an 14 de Agosto de 1989



********


Português:
Manuel António Araújo nasceu a 17 de Março de 1912 o Brunhosinho no concelho de Mogadouro, tendo casado em Figueirinha, onde se dedicou às tarefas agrícolas e ganadeiras, como a maior parte das gentes da região. Não se sabe acerca do instrumento por si utilizado, presume-se tratar de um modelo galego, e o seu estilo musical, garantem-nos os mais velhos, ser cheio de ornamentações e muito alegre. Por muitos considerado mesmo como sendo um dos melhores tocadores de gaita de foles da região.

Manuel António Araújo gaiteiro da Figueirinha, figura cimeira da música tradicional da área do Planalto Mirandês, ainda bem presente na memória dos mais velhos, amplamente referido nas mais diversas circunstâncias e distintas aldeias do concelho de Mogadouro e do concelho de Miranda do Douro.

De facto, abundam as referências a este gaiteiro, que um dia compareceu nas célebres scapadas de Sendim, experiência que aliás não voltou a repetir-se pelas diabruras e tropelias das lutas havidas entre solteiros e casados. O gaiteiro nestas tradições terminava com um mergulho no tanque do Vergel ou na Fonte do Lugar.

O ilustre mestre gaiteiro de Urrós José Maria Fernandes relata que fora seu pai quem ensinou os princípios da arte gaiteira a Manuel Araújo. Júlio do Nascimento Rodrigues gaiteiro de Sampaio, recorda-se ainda de o ter visto e escutado em diversas ocasiões festivas, garantindo tratar-se de um homem muito divertido e que tocava muito bem.

Faleceu em 14 de Agosto de 1989

1 comentário:

  1. L tiu Araújo gaiteiro da Figueirinha!
    Eu lembro-me de o ver a tocar la Gaita de Fuolhes na minha terra, Ventoselo e sim, era um grande Gaiteiro.
    É pena falar-se tão pouco de tão grande Homem nas lides de la Gaita de Fuolhes.
    É esta a fotografia dele que eu guardo na ideia.
    Parabéns Henrique.
    António Parra

    ResponderEliminar