quinta-feira, 3 de novembro de 2011

JOSÉ JOÃO DA IGREJA


Ifanes: 1911 - 1975

Mirandês:
Nacido an Anfainç a 5 de Outubre de 1911, José João da Igreja bieno a falecer a 4 de Júnio de 1975, an circunstáncias trágicas dua queda dun frezno.
  
Foto disponibilizada por Isabel da Igreja, 
filha do gaiteiro, em 2004. 
Arquivo Sons da Terra.
José João da Igreja era un cumpetente carpinteiro de telhados i de sobrados de casa. Ye un daqueles gaiteiros de la Tierra de Miranda cujo nome permanece absolutamente referencial, sendo inda hoije recordado pula giente que tubo l prebilégio d'apreciar l sou talento i birtuosismo de l toque nas arruadas tradecionales i fiestas rurales de l Praino Mirandés. La sue muorte prematura ampediu-mos de cuntinar a usufruir, por mui mais tiempo, de l sou einorme talento quemunicatibo.

José João da Igreja fui un de ls gaiteiros de la Tierra Miranda mais percurado por eilustres coletores de música cumo Michel Giacometti i Ernesto Beiga de Oulibeira. An 1956, Michel Giacometi grabou un de ls mais amblemáticos spécimes de l repertório tradecional, Redondo, que fui ancluído ne l belume 2 de la Antologie de la Música Regional Pertuesa, dedicado a la porbíncia de Trás-los-Monte e tamien mais tarde la série “Pobo Que Canta”.
  
Inda hoije muitos populares l recordan de modo particularmente spressibo “Nun habie naide cumo l Tiu Zé Gaiteiro de Anfainç!... I olhe qu'habie mui buns gaiteiros nessa altura mas nanhun era cumo el!...”


********
Português:
Nascido em Ifanes a 5 de Outubro de 1911, José João da Igreja veio a falecer a 4 de Junho de 1975, em circunstâncias trágicas de uma queda de um freixo.

José João da Igreja era um competente carpinteiro de telhados e de sobrados de casa. É um daqueles gaiteiros da Terra de Miranda cujo nome permanece absolutamente referencial, sendo ainda hoje recordado pela gente que teve o privilégio de apreciar o seu talento e virtuosismo do toque nas arruadas tradicionais e festas rurais do Planalto Mirandês. A sua morte prematura impediu-nos de continuar a usufruir, por muito mais tempo, do seu enorme talento comunicativo.

José João da Igreja foi um dos gaiteiros da Terra Miranda mais procurado por ilustres colectores de música como Michel Giacometti e Ernesto Veiga de Oliveira. Em 1956, Michel Giacometi gravou um dos mais emblemáticos espécimes do repertório tradicional, Redondo, que foi incluído no volume 2 da Antologia da Música Regional Portuguesa, dedicado à província de Trás-os-Monte e também mais tarde a série “Povo Que Canta”
  
Ainda hoje muitos populares o recordam de modo particularmente expressivo “Não havia ninguém como o Tiu Zé Gaiteiro de Ifanes!... E olhe que havia muito bons gaiteiros nessa altura mas nenhum era como ele!...”

Sem comentários:

Enviar um comentário