terça-feira, 4 de janeiro de 2011

AL SON DE LAS ARRIBAS

Mirandés: 
Nacido a 15 de Maio de 1936 na Freixenosa – Miranda de l Douro, zde mui nuobo até a l'eidade de ls 15 anhos fui pastor.  Aprendiu a ler na tropa i mais tarde trabalhou na heidroelétrica de l Douro. Ângelo Arribas dedicou parte de l sou tiempo a la cunstruçon de strumientos tradecionales. Fá-lo nun aneixo de la casa que sirbe d'ouficina. Ye nesse lugar que trasforma materiales de la tierra cumo la madeira de frezno branco, buxo, angelge, zambulho, chifre de bui i piel de chibo an gaitas de foles, fraitas pastoris, caixas de guerra i bombos.



Foto cedida por Dinis Arribas
Cunstrutor i tocador, naide cumo l mestre “Tiu” Ángelo, soube mesmo acumpanhar na sue mocidade ls sons de las tradiçones locales. Inda garotico saltaba de madrugada de la cama para acumpanhar ls eilustres gaiteiros de la época, nas alboradas i romaries de a tierra. Aprendiu a tocar d'oubido la fraita i l tamboril, caixa de guerra i l strumiento ex-libris de las tierras de Miranda la gaita de foles. Garantindo que la gaita de foles mirandesa se çtingue de las demales pul “sons mais cheno” ye essa ua sonoridade cruda i ouriginária. De fato, la bitalidade de la música mirandesa fui possible pula açon d'artesones cumo Ângelo Arribas, cunstrutores de gaita de foles i fraitas pastoris, que permitiran la cunserbaçon de l'outenticidade destes strumientos.

Ángelo Arribas nun nega l'apoio als mais moços. L sou lema ye mesmo “ aprende todo l que podires, a ber se aprendes mais de l que you daprendi”. Yá dou formaçon a bários moços de l praino mirandés.

Mas l sou maior ourgulho na formaçon de moços gaiteiros fui ls sous nietos que por eniciatiba própia oubrigórun l'abó la çpender mais de l sou nobre tiempo na passaige de to la sabedorie subre l manuseamiento de la gaita de foles, caixa de guerra i bombo. Assi, trasmitiu-le to la cultura musical mirandesa. Mais tarde formou l trio tradecional mirandés “al son de las arribas”. Essa formaçon ten la particularidade de trocar antre eilhes ls strumientos tocando cun brio i enaltecendo la cultura mirandesa.

L Grupo ye cumpuosto por

Mestre Ángelo Arribas
Nieta Anita Arribas Pires
Nieto Dinis Arribas Pires

*******

Português
Nascido a 15 de Maio de 1936 na Freixiosa – Miranda do Douro, desde muito novo até à idade dos 15 anos foi pastor. Aprendeu a ler na tropa e mais tarde trabalhou na hidroeléctrica do Douro. Ângelo Arribas dedicou parte do seu tempo à construção de instrumentos tradicionais. Fá-lo num anexo da casa que serve de oficina. É nesse lugar que transforma materiais da terra como a madeira de freixo branco, buxo, engelge, zambulho, chifre de boi e pele de cabrito em gaitas de foles, fraitas pastoris, caixas de guerra e bombos.

Construtor e tocador, ninguém como o mestre “Tiu” Ângelo, soube mesmo acompanhar na sua juventude os sons das tradições locais. Ainda menino saltava de madrugada da cama para acompanhar os ilustres gaiteiros da época, nas alvoradas e romarias da terra. Aprendeu a tocar de ouvido a fraita e o tamboril, caixa de guerra e o instrumento ex-libris das terras de Miranda a gaita de foles. Garantindo que a gaita de foles mirandesa se distingue das demais pelo “som mais cheio” é essa uma sonoridade crua e originária. De facto, a vitalidade da música mirandesa foi possível pela acção de artesãos como Ângelo Arribas, construtores de gaita de foles e fraitas pastoris, que permitiram a conservação da autenticidade destes instrumentos.

Ângelo Arribas não nega o apoio aos mais jovens. O seu lema é mesmo “ aprende tudo o que puderes, a ver se aprendes mais do que eu aprendi”. Já deu formação a vários jovens do planalto mirandês.

Mas o seu maior orgulho na formação de jovens gaiteiros foi os seus netos que por iniciativa própria obrigaram o avó a dispender mais do seu nobre tempo na passagem de toda a sabedoria sobre o manuseamento da gaita de foles, caixa de guerra e bombo. Assim, transmitiu-lhe toda a cultura musical mirandesa. Mais tarde formou o trio tradicional mirandês “al son de las arribas”. Essa formação tem a particularidade de trocar entre eles os instrumentos tocando com brio e enaltecendo a cultura mirandesa.

O Grupo é composto por

Mestre Ângelo Arribas
Neta Anita Arribas Pires
Neto Dinis Arribas Pires

Sem comentários:

Enviar um comentário