quinta-feira, 9 de junho de 2011

JOSÉ AGOSTINHO DIZ (Tiu Bígaro)

Águas Vivas: 1905 - 1961

Mirandés:
Foto disponibilizada por 
Teresa de Jesus Diz, filha de 
José Agostinho Diz.
 Arquivo Sons da Terra.
José Agostinho Diz, naciu a 22 de Agosto de 1905 i faleciu a 16 de Febreiro de 1961. Mais coincido por Tiu Bígaro, nun deixando la populaçon local de mos adbertir que tal alcunha nó benie de la parte del, que siempre fura home mui sério, mas de ls sous pais, esses assi, éran uns bigaristas. Fui un de ls mais populares i apreciados gaiteiros de la tierra Augas Bibas – Miranda de l Douro

Todo andica que la Gaita de foles ousada pul eilustre gaiteiro José Agostinho Diz (segundo l decumiento redigido por António Marie Mourinho) terá pertencido al Tiu Pepe de Frezniosa (Manuel José Lopes), que se ancontra atualmente ne l Museu de la Tierra de Miranda (Miranda de l Douro).

José Agostinho Diz terá aprendido a tocar la gaita de foles solico, simplesmente bendo i oubindo ls bielhos i sperientes gaiteiros, seguindo un percurso de daprendizaige quemun a la maiorie de ls gaiteiros mirandeses. Home mui halbelidoso tenendo la particularidade d'el própio custruir las palhetas i curtie las piels de chibo para serbiren de fole nas gaitas.

Tocou an todas las procissones rializadas por ocasion de las fiestas que se fazien na tierra cunsagradas la S. Roque i la Nuossa Senhora de las Candeias. Acumpanhou, durante muitos anhos, l grupo de Pauliteiros de Palaçoulo.

*******

Português:
José Agostinho Diz, nasceu a 22 de Agosto de 1905 e faleceu a 16 de Fevereiro de 1961. Mais conhecido por Tiu Bígaro, não deixando a população local de nos advertir que tal alcunha não vinha da parte dele, que sempre fora homem muito sério, mas dos seus pais, esses assim, eram uns vigaristas. Foi um dos mais populares e apreciados gaiteiros da terra Águas Vivas – Miranda do Douro

Tudo indica que a Gaita de foles usada pelo ilustre gaiteiro José Agostinho Diz (segundo o documento redigido por António Maria Mourinho) terá pertencido ao Tiu Pepe de Freixiosa (Manuel José Lopes), que se encontra actualmente no Museu da Terra de Miranda (Miranda do Douro).

José Agostinho Diz terá aprendido a tocar a gaita de foles sozinho, simplesmente vendo e ouvindo os velhos e experientes gaiteiros, seguindo um percurso de aprendizagem comum à maioria dos gaiteiros mirandeses. Homem muito habilidoso tendo a particularidade de ele próprio construir as palhetas e curtia as peles de cabrito para servirem de fole nas gaitas.

Tocou em todas as procissões realizadas por ocasião das festas que se faziam na terra consagradas a S. Roque e a Nossa Senhora das Candeias. Acompanhou, durante muitos anos, o grupo de Pauliteiros de Palaçoulo.

2 comentários:

  1. Continuem com o excelente trabalho! Beijinho Andreia Heleno

    ResponderEliminar
  2. Buonas nuites,

    O IV Encontro dos Blogueiros Mirandeses terá lugar no próximo dia 20 de Agosto, com concentração na Santa Luzia em Caçarelhos, visita a Caçarelhos e Angueira e almoço convívio no Parque de Merendas de Angueira.

    Todos podem participar e são bem-vindos!

    Informações e inscrições aqui:
    http://bloguersnopraino.blogspot.com/2011/06/iv-ancuontro-de-blogueiros-mirandeses.html

    ou pelo tlf: 961800909

    Abraço, e até lá,
    Alfredo

    ResponderEliminar